Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2009 15:54 - Има ли пилот в самолета?
Автор: siikastation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2621 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 07.08.2009 16:25


ПИСМОТО:

До      Агенция за социално подпомагане гр.София
копие    
Териториално поделение на АСП гр.Плевен

Името ми е xxx, майка на две деца – едното на 11г. а другото на 8 месеца. Бих искала да изкажа своето негативно впечатление от начинът на приемане на документи при кандидатстване към институцията Ви за вземане на някакви пари. В отминалия един месец  и след четири-пет пъти разходки до регионалното поделение на Социални грижи – Плевен успях да се класирам да бъдат приети документите ми в системата ви за получаване на месечни детски надбавки, като искам да почтертая, че за времето в което имам деца, това е втората година, в която взимам от държавата съответните полагащи ми се пари. Като цяло впечатлението ми от тези поредни опити е огромната бумащина, на която са подложени и подчинените ви и ние. В съвременния свят компютъризацията отдавна е изместила това ненужно трупане на хартия за вторични суровини, но вие като институция продължавате да ни карате да носим ен на брой документи и саморъчно да разписваме разни бланки и декларации, че се чудя къде успявате да ги поместите. Тъй като в средата на тази година Социално подпомагане(СП) гр. Плевен бе преместено на ново място, съответно модернизирано и оборудвано, с радост и очакване за цивилизовано обслужване прекрачих прага им. Първия път си бях позволила „волността” да отида да свърша тая работа с детските през месец юни, при което бях върната с идеята, че съм подранила, понеже по дата във вашата сводка миналата година съм кандидатствала юли. Е, на прима виста рекох си само още веднъж ще отида до училището на 11 годишната ми дъщеря за нова служебна бележка, но през юли защото тази дето вече бях взела нямаше да бъде актуална с юнската си дата. До тук ми е още смешно. Признавам си подходих наивно и не си записах необходимите документи, които тогавашната служителка ми продиктува. Не попитах и за името и` тъй като разчитах на физиономичната си памет. Е, бях леко изненадана следващия път когато открих, че съвсем различни хора са на гишетата за прием. Това бе в началото на месец юли. Съответната служителка пресегна да подаде стандартната бланка и декларация за попълване, погледна бележката от училището косо, личната ми карта и актовете за раждане на децата ми и въпросително ме фокусира: „Къде ви е бележката за доход за 12 месеца назад?”. В този миг се притесних, защото такава нямах, тъй като съм в майчинство от 9-10 месеца и не считах това за нужно като документ.  Разбира се това вас не ви интересуваше като организация и аз се заех с получаването на такъв документ. За да подчертая своето неудобство, в което бях вкарана ще кажа, че всеки път ходех с бебето си в тая жега, но извън климатичните особености, новото териториално поделение на СП гр.Плевен е недостъпно за майки с колички. Въведено е във владение в приземен етаж, във бишия популярен хотел Плевен, като за достигането на входа му се слиза по плъзгави мраморни стълби около 30 на брой. За идея само ще спомена, че една количка с бебе в нея и прилежащите чанти идва около 15-20кг. Следващия ми проблем произтичаше от факта, че последната ми месторабота бе в софийска фирма и съответно за да получа справка доход похарчих ен на брой лева за телефонни разговори и разкарах свой близък да го взима и да ми го праща, тъй като реших, че не мога да влача бебето си до София за едната справка, а също така и защото Вие като организация държите това да е оригинал! Стигаме до среща номер три между мен и вас като регионална институция на социални грижи. Отново различни служители на същите гишета в приземния етаж, слава богу климатикът работеше, защото лятото в Плевен  вече се бе особено сгорещило. Чувствам се почти успяла, защото нося каквото нямах миналия път. Подадоха ми бланките за попълване, но преди да се отделя настрани за да свърша тази работа, бях отново поразена от вашата поредна служителка, която намери в справката ми за доход, че липсва последния юни месец от тази година, като описание, т.е. документът идваше не какъвто трябва. Нищо, че в това липсващо редче щеше отново да пише, че доходът ми е нула(цифром и словом). Отгоре на всичко вашата служителка, на която отново не си записах името, поиска в следващия такъв документ да има допълнително изречение под таблицата с пояснение, че аз лицето ХХХ съм в майчинство и за това горепосочените нули са нули. „Да има и подпис, и печат на счетоводителката върху допълнението!” – край на цитата. Тук вече започва да не ми е смешно, а сериозно раздразнено, но отново не влизам в спор. Провеждам поредните телефонни разговори, отново минава някакво време докато дойде новата ми справка и в един петъчен ден, при температура 40 градуса целзий аз отново съм в СП гр. Плевен. Решавам, че този път ще успея, защото отново са различни служителите на гише прием и просто миналите са ми донесли лош късмет. Е да ама не. Този път бивам с забит нов нож в гърба – не нося съдебното решение за развода си, за което разбирам, че трябва да го нося отново независимо, че миналата година съм ви го дала. Решавам този път да оспоря основанието на вашата служителка да бъда върната, тъй като ми пука дали ще тормозя бебето си отново в поредна среща. Не се питайте защо винаги съм с бебето си и защо в жегата – просто нямам гледачка под ръка, а също така по независими от мен обстоятелства получих последната справка за доход точно в тая жега. А и ако не знаете юли месец принципно е лято, при това горещо. Та решавам да поискам решението на съда, което съм ви предоставила миналата година да бъде открито в архива ви(наивно решавам, че имате такъв електронен) и съответно проблемът ми да спре да бъде проблем, тъй като датите от календара в месец юли сериозно са намалели и аз почвам да се чудя дали въобще ще се класирам в съответния срок за детски. Служителката, която отново не попитах как се казва, отказа да прави подобно нещо с мотива цитирам: „Къде да го намеря това нещо, имате ли идея какъв архив имаме!?! А и неговата давност е отминала за една година!” Тук решавам да противореча с твърдението, че моят статус както твърдя в документа е непроменен от миналата година до сега и това при една единна система за справки между тях и общината е лесно проверимо, и не бих се напъвала да ги лъжа. Даже в своето очакване се надявах това да фигурира в новият и модерен компютър, който не бях виждала миналата година. За компенсация същата служителка реши да ми прочете попълненият образец и да ми помогне да поправя пропуснатите Да-та и Не-та, които саморъчно се поставят около 30 пъти на бланката. В таблицата за доход до нулите заради майчинството ми, които бях отново саморъчно преписала, бях накарана да допиша 12 пъти – „нямам доход”. Няма такъв филм - във вашата организация (ще употребя жаргон) яко се кефите да се гаврите с хората и техните съдби за 35 лв. Този път си прехапах езика и сериозно бях разстроена, но отново се примирих с положението си. В понеделник – 27 юли атакувах за пореден път Социално подпомагане гр. Плевен. Знаех, че съм напълно подготвена, тъй като от престараване този път, освен оригиналите, носех и пресниманите им варианти. Чудя се ако ми бе потрябвал ксерокс, в каква офанзива бихте допълнително ме вкарали, защото миналата година нямахте служебен в услуга, па бил той и платен. Попаднах на мъж приемчик на документи. Той ги прегледа отпред назад и обратно няколко пъти и разбира се стигнахме до проблем. Не било правилно в таблицата за доход да пише „нямам доход”(ако помните миналия път вашата служителка ме накара да го напиша така), а отново 12 пъти да поправя с „в майчинство”. Тъй като останалото бе наред, и явно това му дойде в повече на вашия служител, отново като на някаква не знам каква дори и бе казано да напише в допълнение, поредното идиотско изречение: „Кирил е роден след развода!”(Кирил е синът ми 8 месечното бебе, което влачех всеки път с мен). Тук вече се възпротивих, не защото не мога да пиша, а защото съм приложила акт за раждане на детето, в който пише кога е родено и съответното решение на съда, което също си има дата и номер. Нормалната логика предполага, че когато тези документи бъдат сложени един до друг ще е видно, че едното събитие е 2006г., а другото 2008г. На репликата ми към плешивия ви служител: Г-не не стига, че ме разкарвате 4 пъти ами сега си измисляте нови правила. Ми бе отговорено, че ако трябва и 24 пъти ще ме върнат и след като не се занимавам с бумащина, изобщо не бих могла да вникна в същината на работата им!...Най-накрая победих системата и бях вкарана в огромния компютър, който за пръв път послужи за нещо на вашите служители. В една нормална държава всичкото това би могло да бъде класифицирано във физически и психически тормоз и социалното ви подпомагане, да бъде накарано да ми се реваншира. Изобщо не пиша това писмо с презумпцията, че съм някаква лигла или че социалният живот, който ми създадохте в петте пъти разходки могат да заменят удоволствието сега да упражнявам риториката си и правописа с очакване, че някой от вас ще помисли за възникващите проблеми при едно на вид просто заявление, че си искаме детските помощи. Бих била конструктивна и ако знам, че би имало една адекватна реакция от ваша страна нещо да се промени ще си позволила да ви посъветвам нещо конкретно. Първо –  вместо да седят зад гише 7-8 човека Ваши подчинени, сигурна съм имащи работа, да сложите 2 в залата за клиенти, които да упътват хората, какви документи да донесат и как да си попълнят съответните заявления в тяхна и ваша полза. Останалите 2 - ма зад стъклата, работещи на компютри, ще си обработват информацията спокойно и съм сигурна ще отмятат едно 50% повече задачи. Другите 4 ги правете каквото ви хрумне. Второ да построите рампа, не само за майки с деца и колички, но и за достъп на инвалидизирани граждани. Трето – да се етикират вашите служители с баджове, за да може системата за контрол да бъде ограничена не до описанието – „вашият плешив служител”, а до конкретно лице, което си измисля щуротии за писане като горните разказани. Четвърто – да предоставите ксерокс за ползване при възникване на нужда от копие на някой документ. Пето и не на последно място по важност – да си организирате служебния архив да бъде електронен, както и да предоставите възможност справки за предишни наши регистрации по адрес в друг град, да бъдат правени от вас отново по електронен път.  И нека за момента пет да бъде щастливото ви число.

Четейки хартата на клиента, която сте публикували в сайта на АСП аз сериозно се съмнявам, че бихте могли да покриете целите, които сте описали, че имате, както и че любезните служители както сте ги нарекли са действително запознати и умеят да работят с 35-те нормативни актове, посочени като ваши постоянно работни.

 

                                                                  С уважение: 


 

ОТГОВОРЪТ:


МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
АГЕНЦИЯ ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ

1051 София, ул. ”Триадица” 2, тел.:(02) 8119 695
E-mail: secretary@asp.government.bg

 

Изх.№............2009г.                               ДО

ХХХ

E-mail: ХХХ


УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ХХХ,

 

Във връзка с Вашето писмо, получено по електронната поща на Агенцията за социално подпомагане, относно изразено негативно впечатление от обслужването Ви от служители на Дирекция „Социално подпомагане” – Плевен, Ви уведомявам:

С изложената от Вас информация, незабавно бе уведомен Директорът на Регионална дирекция за социално подпомагане – Плевен. Същият от своя страна е предприел необходимите мерки за подобряване качеството на обслужване на гражданите и спазване на професионалната етика. Обърнато е внимание на служителите от горецитираната Дирекция „Социално подпомагане” към максимално зачитане и удовлетворяване на правата и законните интереси на гражданите. Да следват поведение, което не накърнява престижа на държавната служба и да се отнасят любезно, възпитано и с уважение към всеки гражданин.

Бих искала да Ви уведомя, че сградата, в която се намира приемната на Дирекция „Социално подпомагане” – Плевен разполага с електрическа платформа за лица с увреждания, която се ползва и от майки с колички. До платформата е поставен електрически звънец и лицата, които желаят да ползват съоръжението сигнализират охраната на сградата, която им оказва съдействие за ползване на платформата както до приеманата на Дирекция „Социално подпомагане” – Плевен, така и до приемната на Районно управление „Социално осигуряване” – Плевен, която е обособена в съседство.

Писмо като Вашето ни дава възможност да следим отблизо проблемите, които имат гражданите ползващи услугите на Дирекциите „Социално подпомагане. Агенцията за социално подпомагане полага максимални усилия за подобряване качеството на обслужване в Дирекциите.

                                               НАЧАЛНИК ОТДЕЛ

                                               ”ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИЕНТИ”

                                                МАРИЯ СТАМБОЛИЕВА

 




Има пилот в самолета. Както казваше един ескимос от детско филмче от детските ми години: "Аз доволен!". Дет се вика да живее министерството, да живее агенцията, да живее световното положение, а Вий госпожо Стамболиева да сте здрава и да илядите!

Венсеремост! Да засвири музиката!







Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lelya - Аз пък се борих в София с една леличка ...
17.09.2009 14:30
Аз пък се борих в София с една леличка от детската кухня на моя район. След третото посещение, от което видно излязох малоумна от това, че не знам какви точно стъклени бурканчета да занеса се отказах, но реших, че няма да оставя нещата така и писах до Софийска община, само, че по електронен път. Получих отговор на ръка, в който пишеше, че са направили проверка (за което наистина благодаря), прилагат ми писмени обяснения на лелката с ...не знам какво образование, в което пише, че такова нещо няма и допълнение, че същата е дългогодишен служител и като такава - естествено много ценен кадър.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: siikastation
Категория: Лични дневници
Прочетен: 317084
Постинги: 81
Коментари: 220
Гласове: 2376
Архив